Skip to main content
اخبار

مدل سازی طرح زائرسراهای ارزان قیمت جهت ساخت در استان قم

By 6 تیر 1398تیر 18ام, 1399No Comments

به گزارش روابط عمومی بنیاد مرکزی زائر امام رضا علیه السلام ، صبح دیروز معاونت زیارت استانداری ، مدیران کل ادارات مرتبط با حوزه زیارت استان قم با هدف استفاده از تجربیات استان خراسان رضوی در شکل گیری بنیادهای زائر استانی ، چگونگی ساخت و بهره برداری از زائرسراها ، استفاده از تجربیات استان و بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح  پس از بازدید از زائرسرا و زائرشهر رضوی متعلق به آستان قدس رضوی از آخرین وضعیت اجرایی زائرسراهای ارزان قیمت بازدیدی بعمل آوردند .

سید حسین عابدی در ابتدا ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی گزارش کاملی ازمطالعات صورت گرفته در رابطه با احداث زائر سرا و ظرفیت مورد نیاز مشاورین ، نحوه همکاری شورای اسلامی و شهرداری مشهد در تامین زمین و پروانه رایگان ، شکل گیری بنیاد مرکزی زائر با مسولئیت نماینده معزز ولی فقیه ، چگونگی تشکیل و ترکیب بنیادها ی زائراستانی  ، چگونگی مشارکت مسئولین استانها در طرح و همچنین پیشرفت فیزیکی زائرسراها و از فرآیند اجرای طرح تا به امروز ایراد نمودند .

 وی ضمن اعلام آمادگی جهت انتقال کلیه تجربیات ، نقاط ضعف و قوت طرح اظهار امیدواری کرد که استان قم بتواند با بهره گیری از این تجربیات بتواند با سرعت بسیار مطلوبی نسبت به احداث مجموعه ای با امکانات مناسب و در خورشان زائرین کم برخوردار حضرت معصومه سلام ا… علیها باشد .

محمد صادق براتی معاون هماهنگی امور زائرین استاندار خراسان رضوی گفت : همه ارکان حکومت در استان هدفی جز گام برداشتن به سمت توسعه استان ندارند و در این راستا در هماهنگی کامل به سر می برند و براین اساس امیدواریم در رسیدن به این هدف هر روز موفق تر باشیم .

براتی افزود : استان برای پذیرائی از زائرین محترم آماده شده است . هر چند همانطور که می دانید ورود حجم زیادی از زائرین به یک شهر یا استان برنامه ریزی مناسب را می طلبد تا هر چیز در جای خودش انجام شود . در بحث ساخت زائرسرا های ارزان قیمت با پیگیری بنیاد مرکزی زائر امام رضا علیه السلام بحمدالله پروژه ها با سرعت خوبی در حال انجام می باشد .که برخی به بهره برداری و برخی هم بالای 70% پیشرفت فیزیکی داشته اند .

یونس عالی پور معاون زیارت استاندار قم گفت : از میزبانی و همکاری دوستان که امروز شرایط این بازدید و جلسه رو فراهم کردند بسیار سپاسگزارم وی در ادامه گفت : امکانات قم و خراسان رضوی قابل مقایسه نیست و شهر قم مبدا و مشهد مقصد به حساب می آید و این در حالی است که تردد زیادی داریم که هنوز بهره برداری لازم از آن نشده است .

وی افزود : زمین 100هکتاری در استان داریم که تمایل دارم در راستای تکریم زائر با  آستان قدس رضوی و بنیاد مرکزی زائر امام رضا علیه السلام مدل سازی نماییم و امروز همکاران مرتبط با  حضور زیارت استان در خدمت شما بزرگوران هستند .

عالی پور بیان کرد : از تجارب شما در این حوزه کمک خواسته تا بتوانیم بهترین شرایط و امکانات را برای زائرین استان قم فراهم آوریم .و مقرر گردید کمیته های تخصصی مشترکی در این خصوص ایجاد شود .

Leave a Reply